„Pirmąjį tokį pertvarkytą padalinį bankas atidarė 2011 m. Vilniuje, o praėjusiais metais toks padalinys duris atvėrė Kalvarijoje. Po pirmųjų pertvarkų atidžiai vertinę klientų reakcijas ir atsiliepimus įsitikinome, kad ir didmiestyje, ir miestelyje šis aptarnavimo modelis pasiteisino. Gyventojai teigiamai vertina sprendimus, kurie padeda sutaupyti laiko ir pinigų. Juk atlikti mokėjimus savitarnoje kainuoja iki 10 kartų mažiau nei kreipiantis į banko specialistą, o kai kurios operacijos apskritai yra nemokamos. Be to, klientams nereikia laukti eilėse ir derintis prie padalinio darbo laiko,“ – teigia „Swedbank“ Trakų klientų aptarnavimo centro valdytojas Dangiras Šeškevičius.
D. Šeškevičiaus teigimu, dar prieš atidarant atnaujintą padalinį gyventojai pradėjo aktyviau kreiptis į banko specialistus norėdami išmokti naudotis savitarnos įrankiais. „Dažniausiai atėjusieji su grynaisiais klausdavo, kaip savarankiškai padaryti pavedimą – juk bankomate tokios funkcijos nėra, o į interneto banko terminalą grynųjų neįdėsi. Iš tiesų, tokiu atveju šie įrenginiai vienas kitą papildo. Įnešus pinigus bankomate, jie akimirksniu atsiduria sąskaitoje ir juos jau galima pervesti naudojantis čia pat įrengtu interneto banko terminalu,“ – komentuoja D. Šeškevičius.
Konsultuotis ir mokytis Trakų gyventojai galės patogesniu laiku – atsižvelgiant į klientų poreikius banko padalinio darbo laikas buvo pakeistas. Nuo šiol specialistai klientų laukia darbo dienomis iki 18 val. (penktadieniais – valanda trumpiau). „Darbo laiką pavėlinome, kad jis būtų patogesnis dirbantiems žmonėms. Ateiti į konsultaciją darbo metu gyventojams ne visada būdavo patogu. Tikimės, kad dabar planuotis laiką klientams bus paprasčiau,“ – teigia D. Šeškevičius.
Banko duomenimis, dauguma gyventojų pajamas gauna į banko sąskaitą, tad pirminis pinigų pavidalas būna elektroninis. Atliekant mokėjimą grynaisiais, pinigai iš sąskaitos pirmiausiai išgryninami, o tuomet kreipiamasi į banko darbuotoją, kuris grynuosius vėl „paverčia“ elektroniniais pinigais ir atlieka pavedimą elektroniniu būdu. Tokį laikui imlų ir žymiai brangesnį būdą besirenkantys gyventojai, paprastai savo elgesį argumentuoja asmeniniais įpročiais. Banko specialistai taip pat pastebi, kad vis dar gajūs įvairūs mitai – pavyzdžiui, kad paspaudus neteisingą mygtuką interneto banke pinigai gali dingti negrįžtamai. Tačiau praktika rodo, kad kelis kartus pamėginę atlikti operacijas su darbuotojų pagalba, gyventojai toliau sėkmingai naudojasi elektroniniais įrankiais savarankiškai.
“Swedbank“ paskaičiavimais, šiuo metu 97 proc. visų mokėjimų Lietuvoje yra atliekama elektroniniu būdu ir tik likusi nežymi dalis – grynaisiais banko padalinyje. Mokėjimų ir kitų paprastų operacijų dalis ir toliau nuosekliai mažėja, nes gyventojai atlieka jas savarankiškai. Į banko specialistus jie vis dažiau kreipiasi sudėtingesniais klausimais – dėl finansavimo, investavimo, taupymo, pensijų ar draudimo sprendimų. Taip pat daugėja gyventojų, kurie kreipiasi į banką norėdami išmokti naudotis elektroniniais įrankiais. Pertvarkytame Trakų banko padalinyje elektroninio raštingumo skatinimui bus skiriamas ypatingas dėmesys.