Kiekvienais metais pasaulyje nustatoma apie 1 mln. naujų krūties vėžio atvejų. Lietuvoje – 1 400 atvejų. Mūsų šalyje ši klastinga liga kasmet pasiglemžia po daugiau kaip 500 moterų gyvybių.
Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiais kovoti su šiuo klastingu susirgimu padeda akcijos „Nedelsk“ tyrimų autobusiukas, kuris jau lankėsi įvairiose Lietuvos dalyse. Ariogalos miestelyje buvo patikrintos 67 moterys, iš kurių net dviem įtartas vėžys ir patarta kuo greičiau kreiptis pas specialistus. Pilviškiuose patikrinta 50 moterų, vienai įtartas krūties vėžys.
Per dieną „Nedelsk“ autobusiukas aplanko dvi gyvenvietes, kiekvienoje jų patikrinama vidutiniškai po 50 moterų. Tyrimai rodo, jog daugumai moterų tai būna pirmoji profesionali konsultacija.
Itin didelį dėmesį šis socialinis projektas skiria mažesnių miestelių moterims, kurioms daug sunkiau pasiekti onkologinius centrus bei pasitikrinti profilaktiškai. Projekto „Rožinio kaspino“ autobusiukas iš viso yra aplankęs 660 Lietuvos miestelių ir gyvenviečių.
Šiais metais prie akcijos prisidėjo viena didžiausių žemės ūkio kompanijų Lietuvoje „Baltic Agro“ ir plėvelių gamintojos „Trioplast“, kurie kvietė prie akcijos prisidėti ūkininkus įsigyjant ne baltos, bet rausvos spalvos plėvelę šienainiams.
Raginti moteris tikrintis sveikatą ir prisidėti prie prevencinio projekto „Nedelsk“ panoro šimtai ūkininkų. Tačiau tik pirmajam šimtukui pasisekė: per pirmąją savaitę buvo išpirkta visa produkcija, kuri „nudažė“ ūkininkų laukus rožine – projekto „Nedelsk“ – spalva.
Kompanija „Baltic Agro“ pardavė 21 toną rožinės spalvos plėvelių. Visos Lietuvos laukuose „išdygo“ apie 21.000 rožinių šiaudų kūgių. Daugiausiai jų buvo Suvalkijoje ir Raseinių rajone.
„Projektas buvo neįtikėtinai sėkmingas. Ūkininkai, nebegavę rožinės spalvos plėvelės, atakavo mus skambučiais teiraudamiesi, ar dar kur nors bus galima įsigyti tos plėvelės ir tokiu būdu tapti projekto rėmėjais“, – pasakojo bendrovės „Baltic Agro“, kuri yra „Danish Agro“ grupės dalis, generalinis direktorius Arūnas Bielskis.
Kompanijų atstovai tvirtina, kad akciją tęs ir kitais metais, kadangi jos sėkmė pranoko visus lūkesčius.
Projekto „Nedelsk“ iniciatorė Agnė Zuokienė taip pat džiaugėsi akcijos sėkme ir atsakingu Lietuvos ūkininkų požiūriu į moters sveikatą.
Idėja kilo Australijoje
Rožinės spalvos plėvelių gamintojos „Trioplast“ atstovas Lietuvoje Irmantas Šukys pasakojo, kaip kilo idėja tokiu būdu atkreipti dėmesį į krūties vėžį: „Ši idėja kilo prieš kelis metus „Trioplast“ partneriams Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje. Vieno iš partnerių šeima susidūrė su krūties vėžiu, todėl buvo nutarta pagaminti rožinę šienainių pakavimo plėvelę ir tokiu būdu atkreipti dėmesį į šios pavojingos ligos prevenciją“.
Idėja puikiai prigijo Australijoje, Naujojoje Zelandijoje ir persirito į Europą – įgyvendinta jau Švedijoje, Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Austrijoje, Prancūzijoje.
„Šia akcija siekiame paremti įvairiose šalyse veikiančias kovos prie krūties vėžį organizacijas. Mes, kaip gamintojai, prisidedame ne tik prie problemos viešinimo, bet ir prie tam tikrų šių organizacijų veiklų finansavimo“, – pasakojo I. Šukys.