Šiemet, prieš baigdami mokslo metus, bendrojo ugdymo mokyklų antrokai, ketvirtokai, šeštokai ir aštuntokai galės dalyvauti Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime, – tai padės įsivertinti žinias ir gebėjimus, laiku suteikti mokymosi pagalbą mokiniams, kokybiškiau ugdyti. Mokiniai galės pasitikrinti savo rašymo, skaitymo ir matematikos gebėjimus, ketvirtokai – ir pasaulio pažinimo, o aštuntokai – gamtos ir socialinių mokslų. Nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas organizuojamas švietimo ir mokslo ministrei Jurgitai Petrauskienei patvirtinus Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą.
Pasiekimų patikrinimo duomenys reikalingi priimant sprendimus, kaip toliau galėtų būti tobulinamas mokymas mokinio, mokytojo, klasės, mokyklos, savivaldybės ir nacionaliniu lygiu. Tai nėra egzaminas, mokiniai nevertinami pažymiu. Pasiekimų patikrinimo tikslas – gavus duomenis numatyti, kaip tobulinti ugdymą, kad kiekvienas mokinys pasiektų geriausių rezultatų.
„Ir švietimo politikams, ir mokykloms, tėvams, ir patiems mokiniams labai svarbu žinoti realią mokinių pasiekimų situaciją. Šie duomenys apie mokinių mokymosi rezultatus itin svarbūs, jeigu norime priimti rimtus sprendimus, išties padedančius tobulinti mokymą, profesionaliai ir laiku padėti mokiniams. Tad kviečiu mokyklas dalyvauti Nacionaliniame pasiekimų patikrinime, įsivertinti, išanalizuoti rezultatus, laiku suskubti padėti mokiniams, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė. – Gera mokykla yra tokia, kuri sugeba sukurti pridėtinę vertę, tai yra, išugdyti, sudominti, įtraukti visus vaikus, atsižvelgti į kiekvieno individualius gebėjimus“.
Patikrinimą atlikusiems mokiniams ir jų tėvams Nacionalinis egzaminų centras parengs individualias ataskaitas apie jų mokymosi rezultatus. Tėvai galės sužinoti, kurį pasiekimų lygį mokinys pasiekė, kaip jam sekėsi parodyti ir taikyti įgytas žinias, pademonstruoti mąstymo gebėjimus. Ši informacija padės išsiaiškinti konkrečius mokymosi sunkumus ir problemas, kurias galima įveikti suteikiant tinkamą pagalbą.
Kuo anksčiau mokytojai pastebi mokymosi spragas, tuo lengviau jas įveikti laiku suteikus mokiniui pagalbą, kad jis be didelių trikdžių galėtų sėkmingai ugdytis toliau. Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos apraše numatyta, kad informacija apie mokymosi rezultatus seks paskui mokinį: bus matoma Mokinių registre, tad ja galės pasinaudoti ir mokytojai, kurie mokys mokinį, perėjus jam į aukštesnę klasę.
Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatai nėra naudojami mokykloms reitinguoti. Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo analogas – anksčiau buvę standartizuoti testai.
Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo užduotys rengiamos iš 1–2 klasės pradinio ugdymo programos (gali dalyvauti 1–3 klasių mokiniai), 1–4 klasės pradinio ugdymo programos (gali dalyvauti 3–5 klasių mokiniai), 5–6 klasės pagrindinio ugdymo programos (gali dalyvauti 5–7 klasių mokiniai), 5–8 klasės pagrindinio ugdymo programos (gali dalyvauti 7–9 klasių mokiniai).
Už Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimą administravimą ir mokinių darbų vertinimą atsakingos savivaldybės, mokyklos ir mokytojai. Nacionaliniam egzaminų centrui paraiškas dalyvauti patikrinime pateikė 57 savivaldybės.
Švietimo ir mokslo ministerijos
Komunikacijos skyriaus informacija