Kovo 30 d. Klaipėdoje „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška pasirašė susitarimą dėl suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomo geležinkelio lokomotyvo sukūrimo. Šis inovatyvus projektas atvers galimybes naudoti švaresnį kurą bei sumažinti kuro sąnaudas.
Jungdami savo patirtį SGD lokomotyvo prototipą kurs SGD klasterio nariai ir partneriai: „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „BEGA“, „Klaipėdos nafta“, Vilniaus Gedimino technikos universitetas ir Klaipėdos universitetas. Šių organizacijų vadovai šiandien Klaipėdoje pasirašė susitarimą, kuriuo įsipareigojo skirti geriausius savo srities profesionalus ir išteklius inovatyviam produktui – SGD varomam lokomotyvui – sukurti.
„Apjungdami mokslo ir verslo žmogiškuosius bei finansinius išteklius, profesines žinias, patirtį, galėsime sudaryti geriausias sąlygas naudoti švaresnę energiją geležinkelių transporte. Tai kalba ir apie klasterio potencialą, ir apie kuriamų produktų inovatyvumą bei konkurencingumą“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, SGD klasterio valdybos pirmininkas M. Bartuška.
Klasterio nariai naująjį projektą inicijavo siekdami spartesnės SGD infrastruktūros ir šio kuro panaudojimo plėtros.
SGD varomą lokomotyvą ketinama naudoti vidinėje krovos terminalų vagonų logistikoje uosto teritorijoje. Jis kursuos nuo „Draugystės“ geležinkelio stoties iki uosto krovos kompanijų. Ateityje numatoma atstumą išplėsti.
Šio inovatyvus technologinio sprendimo nauda visuomenei akivaizdi. SGD nėra sieros, azoto oksidų, jas deginant nesusidaro kietosios dalelės, kurios tampa pagrindine smogo priežastimi. SGD varomas lokomotyvas leis ženkliai sumažinti kuro sąnaudas ir išlaidas. Planuojama, kad įgyvendinus šį projektą energetinius resursus pavyks sumažinti iki 40 proc.
AB „Lietuvos geležinkeliai“
Komunikacijos departamento informacija