Balandžio 7 d. Paryžiuje, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Švietimo politikos komitete, švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pristatė Lietuvos švietimo sistemą ir numatomus darbus.
Kaip vieną iš svarbiausių darbų ministrė pabrėžė aukštojo mokslo institucijų konsolidavimą, kuriuo siekiama turėti stiprius universitetus ir kolegijas. Ministrė taip pat akcentavo švietimo turinio, kvalifikuotų pedagogų, veiksmingos finansavimo sistemos reikšmę.
EBPO Švietimo ir įgūdžių direktorato direktorius, EBPO generalinio sekretoriaus specialusis patarėjas Andreas Schleicheris pabrėžė organizacijos ekspertų rekomendaciją Lietuvai skubiai spręsti mokslo metų trukmės klausimą.
„Lietuvos pradinukai mokosi trumpiausiai. Ir net penkiolikmečių mokymosi trukmė yra viena trumpiausių. Bet už tai jie brangiai moka. Jų pasiekimai pagal lyginamąjį tarptautinį skaitymo, gamtos mokslų ir matematinio raštingumo tyrimą PISA yra žemesni nei EBPO valstybių vidurkis. Kadangi mokymosi pasiekimai priklauso nuo mokymosi valandų kiekio ir nuo mokymosi kokybės, tik viena papildoma gamtos mokslų valanda per savaitę galėtų kilstelėti Lietuvos moksleivių pasiekimus iki jų bendraamžių Liuksemburge lygio”, – kalbėjo A. Schleicheris.
Ministrės pasisakymą komentavo Italijos, Švedijos, Japonijos, Prancūzijos, Lenkijos, Estijos, Naujosios Zelandijos ir kelių kitų EBPO valstybių atstovai. Susipažinę su ekspertų paruoštu ataskaitos projektu ir išklausę ministrės pranešimo, jie sveikino Lietuvos Vyriausybę dėl pasiryžimo spręsti įsisenėjusias aukštojo mokslo, ugdymo trukmės ir kokybės – ypač kaimo vietovėse – problemas. Italijos atstovė stebėjosi dėl to, kad Lietuvos moksleiviai mokykloje mokosi maždaug 1000 valandų mažiau nei jų bendraamžiai EBPO ar ES šalyse, nors net Pietų Europos šalyse, kur vasaros karštos, mokiniai mokosi ir vasarą.
Kitos šalys domėjosi Lietuvoje vykdoma moksleivių pasiekimų stebėsenos sistema.
Šis pristatymas – viena paskutinių švietimo srities veiklų, Lietuvai siekiant narystės šioje organizacijoje. Organizacijos ekspertai keletą kartų lankėsi mūsų šalyje ir remdamiesi vizitų metu surinkta informacija, švietimo sistemą reglamentuojančių teisės aktų peržiūra bei turimais tarptautinių tyrimų (pvz. PISA, TALIS ir kitų) duomenimis atliko išsamią Lietuvos švietimo sistemos analizę ir pateikė rekomendacijas, kaip tobulinti sistemą.
Visa EBPO ekspertų ataskaita ir rekomendacijos bus paskelbtos, kai EBPO Švietimo politikos komitetas jas patvirtins kartu su sprendimu dėl Lietuvos švietimo sistemos atitikties kokybiniams EBPO reikalavimams.
Švietimo ir mokslo ministerijos
Komunikacijos skyriaus informacija