Balandžio 28 d. Trakų gimnazijoje įvyko Trakų ir Vilniaus rajonų, Vilniaus miesto tautinių mažumų mokyklų konferencija ,,Mano sėkmės ir nesėkmės ugdant šiuolaikinės kartos vaikus“, kurią organizavo Trakų gimnazijos direktoriaus įsakymu patvirtinta darbo grupė: Vincenta Diugevič, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Danguolė Vasiliauskienė, humanitarinių mokslų metodinės grupės pirmininkė, Danuta Jepifanova, dorinių ir meninių mokslų metodinės grupės pirmininkė, Beata Bagdevičienė, lenkų k. ir literatūros mokytoja metodininkė, Alina Špakauskienė, tiksliųjų mokslų metodinės grupės pirmininkė, Tereza Artamonova, socialinių ir gamtos mokslų metodinės grupės pirmininkė, Ilona Balkuvienė, klasių vadovų metodinės grupės pirmininkė. Konferencijos metu savo patirtimi dalijosi Lentvario „Versmės“, Trakų, Vilniaus J. I. Kraševskio gimnazijų ir Senųjų Trakų Andžejaus Stelmachovskio pagrindinės mokyklos mokytojai, socialiniai pedagogai, Senųjų Trakų lopšelio-darželio auklėtojai ir svečiai: Trakų r. savivaldybės Švietimo skyriaus vedėjos pavaduotoja Alina Jakonis, Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono psichologinės pedagoginės tarnybos psichologai – Liucyna Narkevič-Skurko ir Roman Juchnevič.
Trakų r. savivaldybės Švietimo skyriaus vedėjos pavaduotoja Alina Jakonis nuoširdžiai pasveikino konferencijos dalyvius, palinkėjo šilto bendravimo, turiningo, tikslingo darbo.
„Ugdymas mokykloje priklauso nuo mokytojų ir mokinių keliamų tikslų, ugdymo turinio, kompetencijų ir gebėjimų. Šiuolaikinėje visuomenėje viena iš svarbiausių kompetencijų yra mokėjimas mokytis, o ugdymo tikslas – asmens kompetencijų ugdymas“, – konferencijos atidarymo metu šia taiklia ir gilia mintimi su susirinkusiaisiais pasidalijo Vincenta Diugevič. Jos nuomone, vaikų ateitis priklauso nuo mūsų – tų, kurie gali vienaip ar kitaip daryti įtaką mokinio pasirinkimams, nuo tų, kurie gali sužadinti mokinio norą mokytis. Viskas yra mūsų pačių rankose, todėl ši konferencija yra gera proga aptarti pagrindines problemas, susijusias su vaiko ugdymu ir auklėjimu, bei sprendimo būdus, kurie pagerintų esamą padėtį.
Pirmas konferencijos pranešimas buvo apžvalginio pobūdžio. Senųjų Trakų A. Stelmachovskio pagrindinės mokyklos pradinių klasių vyresnioji mokytoja Elvyra Lavrukaitienė pristatyme „Teatras – raktas į vaiko sėkmę“ pateikė savo popamokinės veiklos rezultatus ir pasidžiaugė savo auklėtinių pasiekimais. Mokytojos pristatymą papuošė jos auklėtinių spektaklis pagal įžymaus lenkų rašytojo ir poeto J. Tuvimo kūrinį „Lokomotywa“ (Lokomotyvas).
Mokytojai siekia ugdyti mokinių kompetencijas ieškodami būdų, kad mokymasis būtų įdomus, prasmingas ir padėtų mokiniams įgyvendinti savo siekius. Visa tai akcentavo Trakų gimnazijos pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja Alia Puč ir socialinė pedagogė Ilona Balkuvienė pranešime ,, Mokykla – švietimo ir ugdymo įstaiga“. Lentvario ,,Versmės“ gimnazijos rusų k. vyr. mokytojos Irinos Grigorjevos pristatyme „Pasitikėjimu grįstas bendravimas su vaiku – sėkmingo auklėjimo pagrindas“ ir Alinos Novikovos pristatyme „Istoriniai – kultūriniai ryšiai kaip būdas motyvuoti mokinius mokytis rusų literatūros“ buvo kalbama apie tai, kaip gebėjimas analizuoti ir interpretuoti informaciją padeda mokytis. Jos akcentavo tarpdalykinę integraciją ir naujausių informacinių technologijų panaudojimą ugdymo procese. Senųjų Trakų lopšelio-darželio vyresnioji auklėtoja Olia Okunevič skaitydama pranešimą ,,Ikimokyklinės įstaigos bendradarbiavimas su šeima“ akcentavo įstaigos bendradarbiavimo su šeima svarbą. Ji kalbėjo apie auklėtojus, auklėtinius ir jų tėvelius, kurie turi rasti atsakymą, kodėl taip reikia elgtis vienoje ar kitoje situacijoje ir kaip kartu spręsti iškilusias problemas. Pranešėja apžvelgė vaikų, tėvų, auklėtojų santykius ir pabrėžė, kad šeimos vertybės yra aktualios kiekvienam. Vilniaus miesto J. I. Kraševskio gimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė Irena Kogarko pristatė pranešimą „Interneto karta“ – kalbėjo apie piktnaudžiavimą internetu, kaip tai atpažinti, kaip išmokyti vaikus savikontrolės, kada jie naudojasi informacinėmis priemonėmis. Vilniaus miesto psichologinės pedagoginės tarnybos psichologė Liucyna Narkevič-Skurko pristatyme „Mokinių sunkus elgesys ir mokytojo darbo strategijos“ aptarė ir tėvų, mokytojų ir vaikų santykius, bendravimą. Ji pateikė daug teigiamo ir neigiamo bendravimo pavyzdžių. Jos kolega Roman Juchnevič pranešime „Metodo Biofeedback panaudojimas auklėjant ir valdant emocijas“ atkreipė visų dėmesį į naują ir veiksmingą įrangą, kuri nustato žmogaus emocinę būklę ir leidžia emocijas valdyti pačiam žmogui.
Po puikių, turiningų pranešimų vyko darbas grupėse, kurio metu dalyviai diskutavo ir aptarė konferencijos svarbą ir naudą. Vincenta Diugevič apibendrino konferencijos rezultatus – pažymėjo, kad ji buvo įdomi, turininga, naudinga. Ateityje ji pasiūlė atkreipti dėmesį į tai, kad kiekvienam mokytojui reikia analizuoti savo darbo sėkmes ir nesėkmes.
Konferencijos nutarimai:
1. Žinios, gebėjimai, kompetencijos – tai vertybės, kurias turi suteikti ugdymo įstaiga jaunam žmogui.
2. Auklėjimas – tai elgesio formavimas; pasaulėžiūros, moralės, etinių ir estetinių normų įskiepijimas, įtvirtinimas; žmogaus adaptavimas konkurencinėje socialinėje aplinkoje.
3. Neformalusis ugdymas, tarpdalykiniai ryšiai yra neatsiejama auklėjimo ir ugdymo dalis.
Trakų gimnazija dėkoja Vilniaus miesto J. I. Kraševskio gimnazijos direktorei Gelenai Juchnevič, Paluknio L. Komolovskio gimnazijos direktorei Agnieškai Sakovič, Lentvario „Versmės“ gimnazijos direktoriui Vladimirui Pileckiui, Senųjų Trakų A. Stelmachovskio pagrindinės mokyklos direktoriui Romualdui Gžybovskiui, Senųjų Trakų lopšelio-darželio direktorei Svetlanai Golovač, Vilniaus miesto psichologinės-pedagoginės tarnybos direktorei Romai Vidai Pivorienei, Vilniaus rajono psichologinės pedagoginės tarnybos direktoriui Romanui Juchnevičiui už bend
radarbiavimą, geranoriškumą ir veiklumą.
Vincenta DIUGEVIČ,
Trakų gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui