Lentvaris išgyvena išties istorinių pokyčių metą. Po ne vieną dešimtmetį trukusių kalbų, planų ir bandymų pajudėti iš sąstingio pagaliau startuoja Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir požeminio tunelio statyba.
Šis projektas žymiai pagerins susisiekimo sąlygas Lentvaryje, kurį geležinkelio linija dalina į dvi dalis ir dėl intensyvaus traukinių eismo ties pervaža nuolat susidaro automobilių spūstys.
Rugsėjo 15 d. rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Kvedaravičius kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovais pasirašė šio projekto įgyvendinimo rangos darbų sutartį. Sutarties vertė – 20,7 mln. eurų su PVM. Darbai turi būti atlikti per 9 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Į šį terminą kasmetinė 3 mėnesių technologinė pertrauka neįskaičiuota.
„ Ne vienerius metus intensyviai, atsakingai dirbome ties šiuo projektu. Todėl pasiektas rezultatas yra puiki geroji žinia ir Lentvario, ir visos Trakų rajono savivaldybės gyventojams.
Mums pavyko, nes darniai, suprasdami vieni kitus, bendradarbiavo visi: LR Susisiekimo ministerija ir trys šio projekto partneriai: Lietuvos automobilių kelių direkcija, bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ bei Trakų rajono savivaldybė.
Pasirašyta Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir požeminio tunelio statybos rangos darbų sutartis yra esminis pokytis, kurio siekėme ilgai ir atkakliai. Lig šiol Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcija atrodė visiškai nepasiekiama ilgametė svajonė, bet ji tampa realybe.
Netrukus prasidėsianti rekonstrukcija bus dar vienas esminis žingsnis į priekį siekiant žmonių gerovės. O šiuo metu, esant ties būsimų naujų darbų starto linija, norėčiau paprašyti Lentvario ir savivaldybės gyventojų kantrybės, susikaupimo, nes statybų laikotarpis nebūna lengvas. Tačiau, žinodami, kokių didelių pokyčių sulauksime, matome, kad geresnė ateitis jau ne žodžiai, o tikrovė“, – šio projekto reikšmę apibūdino rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.
Konkursui buvo pateikti 6 pasiūlymai. Pasiūlymai buvo vertinami pagal ekonominį naudingumą, kai atrenkamas geriausias pasiūlymas, atsižvelgiant į kainos ir kokybės kriterijų santykį. Šiame pirkime kokybiniai kriterijai – darbų atlikimo terminas mėnesiais nuo pirkimo sutarties įsigaliojimo, papildoma statinio garantinio termino trukmė metais, ir kaina.
„Tai dar vienas svarbus žingsnis labai sudėtingame ir ilgame darbe, kuris pakeis viso Lentvario gyvenimą. Kad tai taptų realybe, dirbo labai daug žmonių. Ypač daug prie projekto sėkmės prisidėjo jį kuravę Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Svetlana Žilionienė, šio skyriaus vyriausioji specialistė Donata Nedvecka, Statybos, ūkio plėtros ir turto valdymo skyriaus vedėjas Romualdas Zviagin, kiti savivaldybės specialistai. Ačiū jiems visiems!“, – sakė savivaldybės administracijos direktorius Darius Kvedaravičius.
Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio statybos projekto svarbą pabrėžė ir susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevič.
„Po beveik dešimtmetį trukusių projekto derinimų ir techninių sprendinių keitimo, ne kartą atidėjus terminus, pagaliau, sutartinai dirbant Susisiekimo ministerijai ir jai pavaldžioms įstaigoms, pradedamas įgyvendinti Lentvario miestui svarbus infrastruktūros projektas. Džiaugiuosi, kad pasiryžimas įgyvendinti šį projektą padėjo įveikti visas kliūtis, ir prasidės Lentvario gyventojų seniai laukti darbai“, – tvirtino ministras J. Narkevič.
Projektas bus įgyvendinamas pagal VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Trakų rajono savivaldybės ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ partnerystės sutartį, pasirašytą 2020 m. rugpjūčio 19 d. Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Europos Sąjungos investicijų lėšomis.
Trakų rajono savivaldybės informacija
Šaltinis – http://trakai.lt/naujienos/ties-starto-linija-lentvario-gelezinkelio-pervazos-rekonstrukcija-ir-tunelio-statyba/2260