Šiais metais VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) sudarė sutarčių už maždaug 9 mln. eurų beveik 100 km blogiausių valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga šalyje remontui. Darbai pradėti vykdyti šiais metais ir bus tęsiami kitais. Valstybinės reikšmės kelius su žvyro danga pradėta taisyti iš pagrindų, kad būtų pagerinta jų būklė.
Remontai atliekami blogiausios būklės valstybinės reikšmės keliuose su žvyro danga, kuriuose jau beveik nėra profiliuojamo žvyro dangos sluoksnio arba jis yra labai plonas, o žvyro pagrindai yra silpni. Tokiuose keliuose dažniau atsiranda duobių ir nelygumų, taip pat pravažiavus sunkesniam transportui, dažnai danga pralūžta. Tokiais atvejais kelias tampa ypač sunkiai pravažiuojamas. Dažniausiai tai pasireiškia pavasario polaidžio metu, kai minėti keliai susilpnėja dėl įmirkusios kelio konstrukcijos, todėl šiuo metų laiku, norint išvengti kelių gadinimo, turi būti ribojamas sunkiojo transporto eismas.
Iki šiol šalyje tie valstybinės reikšmės keliai su žvyro danga, kurie nebuvo asfaltuojami, buvo prižiūrimi tik vykdant periodinę priežiūrą ir šalinant tik lokalias pažaidas. Šiais metais pradėti vykdyti žvyrkelių taisymo iš pagrindų darbai, kai tvarkomos ypač silpnos žvyro dangos konstrukcijos vietos, kurios dažniausiai pralūžta, taip pat visu kelio ruožo ilgiu atstatomas žvyro pagrindo ir dangos dėvimasis sluoksniai, taip sustiprinant patį kelią, prailginant jo gyvavimo laikotarpį ir pagerinant važiavimo sąlygas. Tokio pobūdžio darbams vykdyti ir ateinančiais metais ketinama skelbti viešųjų pirkimų konkursus.
Kelių direkcijai priklausantys valstybinės reikšmės keliai taip pat asfaltuojami pagal žvyrkelių ruožų atrankos metodikas ir atsižvelgiant į skiriamą lėšų kiekį. Pagal metodikas yra sureitinguoti visi valstybinės reikšmės keliai su žvyro danga ir sudarytas asfaltuotinų kelių ruožų sąrašas.
2021 m. sausio mėn. duomenimis, Lietuvoje buvo apie 5,8 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga.