Renkantis tam tikrus produktus, daugelis pirkėjų intuityviai tiesia ranką prie skambiu pavadinimu pažymėtos prekės, nes žinomas vardas dažniausiai siejasi su kokybe. Deja, bet gali pasižymėti ir aukštesne kaina. Tačiau net ir žinomų prekių ženklų produktų galima įsigyti protingomis kainomis – slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų agentūra SeeNext patikrino, kuriose prekybos vietose tokios prekės kainuoja pigiausiai.
Slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų agentūra SeeNext lapkričio 17 d. apsilankė ir atliko prekių kainų palyginimo tyrimą Vilniaus ir Kauno keturių didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse – „Maxima” (XX), „Rimi“ (Hyper), IKI bei „Norfa“ (XL). Jose buvo siekiama įsigyti po specialiai atrinktą prekių krepšelį, kurį sudarė šešiolika žinomų prekių ženklų produktų: malta kava „Jacobs Kronung“ (500 g), majonezas „Hellmann‘s Original” (625 ml), bulvių traškučiai „Pringles Original“ (165 g), vaisinė arbata (miško uogų sk.) „LOYD“ (20 pak., 40 g), juodasis šokoladas su lazdynų riešutais „PERGALĖ“ (100 g), šaldyta pica „Dr. Oetker“ (Ristorante Prosciutto) (330 g), skrudinamoji sumuštinių duona „TOSTE“ (500 g), klasikinė silkių filė aliejuje „ZIGMAS“ (240 g), atlantinių lašišų filė su oda (1 kg), kiaulienos sprandinė be kaulo (sveriama, 1 kg), kietasis sūris „Džiugas“ (Mild), brandintas 12 mėn. (40% rieb. s. m., 180 g), glaistytas varškės sūrelis su kond. pienu „NYKŠTUKAS“ (21% rieb., 45 g), „PHILADELPHIA Original“ tepamas varškės sūris (200 g), gazuotas mineralinis vanduo „Borjomi“ (1 l), gazuotas gaivusis gėrimas „Coca-Cola“ (2 l), alus skardinėje „VOLFAS ENGELMAN“ (Rinktinis) (5,2%, 0,568 l).
Kainų skirtumas už tas pačias prekes – beveik iki pusketvirto euro
SeeNext skelbia, jog atlikto tyrimo metu buvo siekiama įsigyti žinomų prekių ženklų produktus ir išsiaiškinti, kuriose prekybos vietose jie siūlomi kiekvienam pirkėjui palankiausiomis kainomis.
Atlikto tyrimo metu nustatyta, kad sudaryto analogiškų prekių krepšelio kaina skirtinguose prekybos tinkluose svyravo beveik pusketvirto euro skirtumu: vienur už pasirinktų prekių krepšelį reikėjo sumokėti 50,46 euro, o kitur jo kaina siekė netgi 53,84 euro.
Šio tyrimo metu pigiausiai minėtas prekių krepšelis buvo įsigytas prekybos tinklo „Norfa“ parduotuvėse abiejuose didmiesčiuose, o už brangiausiai kainavusį prekių krepšelį buvo sumokėta IKI prekybos tinklo parduotuvėse Vilniuje ir Kaune.
Šio tyrimo metu nustatyta, jog pigiausias prekes savo pirkėjams gali pasiūlyti prekybos tinklas „Norfa“, kuriame įsigytų prekių krepšelių vidurkis siekė 50,46 euro. Beveik pusantro euro skirtumu brangiau buvo sumokėta apsipirkus „Maxima“ parduotuvėse, nes čia prekių krepšelių kainų vidurkis buvo lygus 51,91 euro. Didesniu kainų vidurkiu pasižymėjo pirkinių krepšelis įsigytas „Rimi“ prekybos tinkle, užfiksuodamas 52,63 euro sumą, kuri buvo viršyta IKI prekybos tinkle už prekes išleidus daugiausiai pinigų – vidutiniškai 53,84 euro.
Skirtingų kategorijų prekės – skirtingomis kainomis
Lyginant skirtingų kategorijų prekes, išryškėjo keli prekybos lyderiai, galintys pasiūlyti tam tikras prekes pigiau, nei jų konkurentai.
Pavyzdžiui, bakalėjos produktus pigiausiai galima įsigyti „Norfa“ prekybos tinkle už 12,90 euro, o brangiausiai jie kainavo „Rimi“ prekybos tinkle – 14,67 euro, tad skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios šios kategorijos prekių kainos buvo lygus 1,77 euro.
Pieno produktų kategorijoje lyderiauja du prekybos tinklai – „Norfa“ ir „Maxima“, kuriuose minėtų produktų kaina siekė – 4,92 euro, o didžiausia kaina užfiksuota IKI prekybos tinkle, kur už pieno produktus sumokėta 5,36 euro, todėl kainų skirtumas – 0,44 euro.
Mėsos ir žuvies produktų pigiausiai buvo galima įsigyti „Maxima“ prekybos vietose už 23,31 euro sumą, o brangiausiai šios prekės kainavo IKI prekybos tinkle – 24,97 euro, todėl susidarė 1,66 euro siekiantis kainų skirtumas minėtų prekių kategorijoje.
Gėrimų kategorijos prekės didžiausių kainų atžvilgiu išliko vienoda trijuose prekybos tinkluose – „Maxima“, IKI ir „Rimi“ (4,66 euro), o žemiausia kaina išsiskyrė gėrimai, rasti prekybos tinkle „Norfa“, kuriame juos buvo galima įsigyti už 4,53 euro, todėl čia gėrimų kaina buvo 0,13 euro žemesnė nei likusiuose prekybos tinkluose.
Likusių krepšelio produktų kategorijoje pastebėta, jog šio tipo produktų kaina tarp prekybos tinklų varijuoja nežymiai. Mažiausia šių produktų kaina rasta „Norfa“ ir „Maxima“ prekybos tinkluose – 4,78 euro, o didžiausia – „Rimi“ prekybos tinkle – 4,94 euro. Skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios kainos buvo lygus 0,16 euro.
Kaip skelbia SeeNext, atliekant tyrimą, prieš įsigijimą, visos prekės buvo nufotografuojamos lentynoje bei nufotografuojamas jų pirkimo kvitas. Pagal šiuos du šaltinius vėliau buvo analizuojamos ir lyginamos produktų kainos. Jei prekybos vietoje nebuvo rasta nurodyta prekė, jos buvo vykstama ieškoti į kitą, tokio paties tipo prekybos vietą, o jei prekės nerasta ir kitoje vietoje, lyginta alternatyvi prekė iš atitinkamos prekių grupės.
Anot SeeNext, atliekant tyrimą nebuvo naudojamos lojalumo ar nuolaidų kortelės, o depozito mokestis į prekės kainą neįskaičiuotas. Produktų kainos yra nurodytos be nuolaidų. Prekių, kurioms buvo taikytos nuolaidos, kainos perskaičiuotos pagal pirmines produktų kainas pirkimo kvite, iki pritaikant nuolaidą. Tuo atveju, kai kaina iki nuolaidos nenurodoma pirkimo kvite, bet matoma kainolapyje, skaičiavimuose panaudojama kainolapio, o ne pirkimo kvito kaina. Jei kaina iki nuolaidos nėra nurodyta nei pirkimo kvite, nei kainolapyje ir jos neįmanoma nustatyti, skaičiavimuose panaudojama pirkimo kvite atspausdinta ir už produktą sumokėta kaina. Kainos nustatymui iki nuolaidos gali būti naudojamasi kitame mieste galiojančia ir užfiksuota produkto kaina.
Tomas Daukša
Vykdantysis Direktorius
Slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų agentūra SeeNext specializuojasi – slapto pirkėjo tyrimų srityje. Agentūra turi didesnį nei 750 slaptų pirkėjų tinklą Lietuvoje.