Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, tiltai ir viadukai yra svarbūs šalies infrastruktūros objektai, kuriems pastaruoju metu skiriamas vis didesnis dėmesys.
„Nors buvome suplanavę per šiuos metus sutvarkyti 20 vnt., tačiau per 10 šių metų mėnesių jau turime įgyvendinę 25 tokius projektus. Tiltai, viadukai yra rekonstruojami kaip atskiri projektai, taip pat dažnai yra ir sudedamosios didesnių projektų dalys, pavyzdžiui, kai į tvarkomą kelio ruožą patenka minėti statiniai. Tvarkymas apima nuo atskirų elementų sutvarkymo iki naujo tilto ar viaduko pastatymo, ar pertvarkymo iš esmės“, – sako R. Lipkevičius.
Šiais metais baigti įgyvendinti šie projektai: pastatytas naujas tiltas ties Kaunu (A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda), rekonstruotas pavojingiausias taškas visame valstybinės reikšmės kelių tinkle ties Giraite (magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda), pastatytas viadukas skirtingų lygių geležinkelio kelio ir automobilių kelio sankirtos Kyviškės–Valčiūnai pervažoje, rekonstruotas krašto kelio Nr. 143 Jonava–Žasliai–Kalniniai–Mijaugonys viadukas, kapitaliai suremontuotas kelio Nr. 1907 Vilkija–Čekiškė–Ariogala viadukas ir kt.
2020 m. šalyje blogos būklės tiltų buvo 73 vnt., atitinkamai 2021 m. – 84 vnt., o 2022 m. – 72 vnt.
Planuojama, kad iki 2035 m. šalyje neliks prastos būklės tiltų ir viadukų. Toks tikslas nustatytas Susisiekimo ministerijos kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija parengtose Valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros 2022–2035 m. strateginėse gairėse.
Visų valstybinės reikšmės kelių tinkle esančių tiltų ir viadukų apžiūra yra atliekama kasmet. Atliekant apžiūrą vertinama pakloto elementų būklė, perdangos ir atramų konstrukcijų būklė bei prietilčių elementų būklė.
Kelio statiniai, kuriuose pastebėti blogos būklės požymiai (transporto priemonių smūgiai; staigūs konstrukcijų elementų suirimai, neleistini įlinkiai, plyšiai ar deformacijos; defektai, kurie gali vystytis iki nevaldomo proceso; projektinių naudojimo rodiklių nukrypimas nuo normatyvinių statybos techninių dokumentų reikalavimų; hidrauliniai procesai ir kt.), vertinami atskirai ir nedelsiant priimami sprendiniai, užtikrinantys saugų šių statinių eksploatavimą.
Taikomi eismo ribojimai – siaurinama važiuojamoji dalis, taikomi transporto priemonių svorio ribojimai, taip pat taikomi laikini konstrukciniai sprendiniai.
Šiuo metu vertinami ir yra sureitinguoti 1538 valstybinės reikšmės keliuose esantys kelio statiniai – tiltai, viadukai, estakados, tuneliai.
Kelio statinių (tiltų, viadukų, estakadų, tunelių), esančių valstybinės reikšmės keliuose, statyba ir tvarkymas vykdomas pagal viešai paskelbtą eilę ir atsižvelgiant į Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas.
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos informacija