Lietuvoje paskelbus karantiną šalies medicinos įstaigose teikiamos tik būtinosios medicinos pagalbos paslaugos. Tai reiškia, kad registracija pas gydytojus specialistus nevykdoma, o planinės konsultacijos atšaukiamos. Siekiant išspręsti susidariusią situaciją, pradėtas kurti sprendimas, kuris padėtų medikams teikti konsultacijas nuotoliniu būdu.
„Pastebėjome, kad iki šiol Lietuvoje nebuvo tokios sistemos, kuri leistų pacientams užsiregistruoti pas gydytoją, konsultuotis tiesiogiai vaizdo formatu ir, jeigu tai reikalinga, iš karto už paslaugą atsilyginti. Tokią sistemą galės naudoti bet kuris konsultacines paslaugas teikiantis verslas – tiek valstybinis, tiek privatūs sektoriai, nuo šeimos gydytojų iki psichologų ar net teisininkų“, – sako verslo skaitmenizavimo paslaugas teikiančios įmonės „Baltic Amadeus“ personalo ir marketingo vadovas Darius Dužinskas.
Šiuo metu dauguma nuotolinių konsultacijų su medikais vyksta telefonu. Tačiau pacientams nelengva prisiskambinti, registratūros darbuotojai sulaukia begalės skambučių, tad atsiranda didelio skambučių srauto administravimo iššūkių.
„Norime padėti medikams, todėl skubiai kuriame sprendimą, kuris leis greitai ir patogiai prisitaikyti prie pakitusių sąlygų. Bendradarbiaudami su keliomis medicinos įstaigomis siekiame sukurti sistemos prototipą, kurį vėliau bet kuri įstaiga galėtų lengvai pritaikyti ir adaptuoti savo verslo modeliui“, – aiškina D. Dužinskas.
Kuriama sistema itin aktuali medicinos įstaigoms šiuo metu, tačiau bus reikalinga ir gyvenimui sugrįžus į įprastas vėžes. Tai padės sumažinti registratorių, dirbančių su skambučiais, darbo apkrovas ir tęsti konsultacijas tuomet, kai tam fiziškai nėra galimybių. Pavyzdžiui, konsultuojant tuos pacientus, kurie dėl ligos negali ar nenori išeiti iš namų, emigrantus.
Prie kuriamos sistemos, planuojama, bus galima prisijungti per el. valdžios vartus. Asmenims bus sudaroma galimybė peržiūrėti dirbančių gydytojų ar kitų konsultacijas teikiančių specialistų darbo užimtumo grafikus ir užsiregistruoti vaizdo konsultacijai laisvu metu. Registraciją asmuo galės atlikti pats ir jam nereikės laukti, kol tai padarys registratūros darbuotojai. Savo ruožtu įstaigos galės laisvai šias užklausas administruoti. Aptariamoje sistemoje taip pat bus sudaryta galimybė patogiai atsiskaityti už suteiktas paslaugas, jei tai bus reikalinga.
Paslauga medicinos įmonėms bus siūloma tik už savikainą, „Baltic Amadeus“ iš to neuždirbs jokio pelno. Tikimasi pirminį sistemos prototipą sukurti jau šią savaitę.
Daugiau informacijos:
Darius Dužinskas,
„Baltic Amadeus“ personalo ir marketingo vadovas