Pažadai dėl vandens pralaidos remonto

Sodininkų bendrijos „Kilimai“ nariui S. Kogodovskiui tenka gelbėti sklypą nuo ežero vandens
Sodininkų bendrijos „Kilimai“ nariui S. Kogodovskiui tenka gelbėti sklypą nuo ežero vandens

 

Pasitarimo dalyviai prie sugedusios pralaidos
Pasitarimo dalyviai prie sugedusios pralaidos

 

Apsemti medžiai
Apsemti medžiai

 

Kopija iš IMG_8299

Rašinys darbų nepagreitino

 Prieš porą savaičių „Trakų žemė“ (2014 m. spalio 17 d., Nr.42 (833)) rašė apie sugedusią vandens pralaidą  tarp dviejų Lentvario miesto ežerų, tyvuliuojančių prie grafo Tiškevičiaus buvusio dvaro sodybos ir bendrovės „Kilimai“.

Dėl sugedusios vandens pralaidos pakilo vandens lygis mažesniame ežere, prie kurio yra įsikūrusi Lentvario sodininkų bendrija „Kilimai“. Šio ežero vanduo, Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento, Trakų rajono agentūros vedėjo Zigmanto Butvilo teigimu, pakilo apie 60 cm ir apsėmė prie šio ežero augančius medžius bei semia arčiau ežero stovinčius sodininkų daržus bei namus.

Skelbtame rašinyje buvo aprašyti pokalbiai su Lentvario seniūnu Vytu Rukšėnu, buvusiu sodininkų bendrijos „Kilimai“ pirmininku Vytautu Kunevičiumi, Valstybinės įmonės „Vilniaus regiono keliai“ direktoriaus pavaduotoju Pauliumi Kairiūkščiu, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Tiltų skyriaus vedėju Gediminu Viršilu, su Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento direktoriaus pavaduotoju Juozu Dautartu ir kitais. Buvo bandyta išsiaiškinti galimybes kuo greičiau suremontuoti sugedusią vandens pralaidą.

P. Kairiūkštis teigė, kad jų įmonei suremontuoti pralaidą pernelyg sudėtingas uždavinys, o G. Viršilas pasiūlė Trakų rajono vadovams parašyti prašymą Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos.

Trakų rajono savivaldybės vyriausiasis specialistas civilinei saugai  Nerijus Panasiukas pasiūlė sodininkų bendrijos „Kilimai“ nariams parašyti prašymą Trakų rajono savivaldybei, nurodant  problemas, atsiradusias dėl pakilusio ežero vandens lygio. Sodininkai tokį laišką Trakų rajono savivaldybės merei Editai Rudelienei parašė, o Trakų rajono savivaldybė nusiuntė laišką Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos dėl pralaidos remonto.

Po šio laiško pralaidos remontuoti neatvyko Lietuvos automobilių kelių direkcijos darbuotojai, o šiais reikalais vėl pradėjo rūpintis Valstybinė įmonė „Vilniaus regiono keliai“ ir jai pavaldi Trakų rajono kelių tarnyba.  Tačiau žiema artėja, žemę jau sukaustė gruodas, o prie pralaidos jokie remonto darbai nevyksta.

                      Atsakingų pareigūnų pasitarimas

Pagaliau spalio 27 d. Lentvario seniūnijoje įvyko pasitarimas dėl sugedusios vandens pralaidos remonto. Pasitarime dalyvavo: Valstybinės įmonės „Vilniaus regiono keliai“ Trakų kelių tarnybos viršininkas Edvardas Vingevičius, Valstybinės įmonės „Vilniaus regiono keliai“ direktorius Petras Džervus, Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento Vilniaus miesto agentūros vyriausiasis specialistas Albinas Morkūnas, Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento Trakų rajono agentūros  vyresnysis specialistas Tomas Petrokas, Trakų rajono savivaldybės administracijos  architektūros skyriaus vyriausioji specialistė (ekologė) Inutė Neverovskienė ir Lentvario seniūnas Vytas Rukšėnas.

Pasitarimo metu  E. Vingevičius bandė įtikinti, kad suremontuoti vandens pralaidą geriausiu atveju galima tik iki sekančių metų balandžio mėnesio, nes šiems darbas atlikti reikia lėšų, projekto ir viešųjų darbų pirkimo konkurso.

Tuomet A. Morkūnas paaiškino, kad apsemti medžiai po keleto mėnesių bus smarkiai pažeisti vandens ir nudžiūs. Tokiam darbų tempui nepritarė ir Lentvario seniūnas V. Rukšėnas.

Kelininkai ėmė priekaištauti Trakų rajono savivaldybės pareigūnams, kad pralaida jau neveikia porą metų ir niekas jų neprašė sugedusios pralaidos remontuoti, taip pat teisinosi, kad perimant VĮ „Vilniaus regiono keliai“ šį kelią, kur yra pralaida, niekas šios pralaidos jų įmonei neperdavė.

Kelininkams spyriojantis skubiai remontuoti pralaidą, T. Petrokas pareiškė, kad Vilniaus regiono aplinkos departamento Trakų rajono agentūra bus priversta parašyti privalomą nurodymą, kurio nevykdymas kaltininkams gresia didelėmis baudomis ir baudomis už gamtai (želdiniams prie ežero) padarytą žalą.

  1. Morkūnas perspėjo, kad baudos suma gali siekti šimtus tūkstančius litų, nes apsemti saugomi medžiai auga mieste ir paminklosaugos teritorijoje.

Pretenzijas gali pareikšti ir sodininkų bendrijos „Kilimai“ nariai Sergiejus Kogodovskis ir Juozas Žilionis, kurių namus pasiekė pakilęs ežero vanduo.

Kopija iš IMG_8303

                                           Nauja pralaida šiais metais?

Tuomet pasitarimo dalyviai nuvyko prie pralaidos ir tarėsi, kaip ją galima būtų kuo greičiau suremontuoti, kaip remonto metu įrengti šios gatvės apvažiavimą. Buvo siūloma virš sugedusios pralaidos iškirsti asfalto dangos dalį ir bandyti išsiaiškinti, kur yra užsikimšusi pralaida, tačiau šį siūlymą kelininkai atmetė ir nusprendė įrengti vandens pralaidą kitoje vietoje. Naująją pralaidą kelininkai pažadėjo įrengti dar šiais metais, o kad kelininkų pažadai būtų įgyvendinti, T. Petrokas nusprendė surašyti privalomą nurodymą.

Reikia tikėtis, kad kelininkai savo pažadą garbingai įvykdys, o Trakų aplinkosaugininkai nepratęs naujos pralaidos įrengimo termino, nes kai ežerą, kuriame pakilęs vanduo, sukaustys ledas, apsemti želdiniai ledo nelaisvėje liks iki pavasario.

                      Klausimai be atsakymų

Keista, kad dėl šio dešimties metrų ilgio vamzdžio remonto tiek daug rūpesčių. Baugu pagalvoti, kas atsitiktų, jeigu prasiveržtų kur nors miesto  nuotekos ar vanduo iš  miesto centrinio vandentiekio vamzdyno. Kaip tuomet reikėtų išjudinti sunkiai judančius ir lėtai mąstančius pareigūnus? Nors šio neveiklumo pasekmes Trakų rajono gyventojai yra pajutę, kai liepsnojo šalia Trakų  miesto sukauptos senos padangos.

Aukštus postus užimantys pareigūnai ugniagesiams nurodinėjo be perstojo ant liepsnojančių padangų lieti tonas cheminio skysčio ir smėlio, nors tereikėjo tik saugoti neužsidegusias padangas, o liepsnojančios padangos būtų sudegę ir nebūtų likę smarkiai užterštos teritorijos, su smėliu ir chemikalais užpiltų, apdegusių padangų liekanomis, kurią vėliau  daug kainavo rekultivuoti.

Labai įdomu būtų sužinoti, kas vis dėlto kaltas, kad du metus nebuvo remontuojama sugedusi vandens pralaida? Kam bus pareikštas ieškinys dėl sunaikintų saugotinų medžių? Nors dar ne visi apsemti medžiai nudžiūvo, bet jau yra ir neatlaikiusių tokio eksperimento.

Kęstutis PETKŪNAS,

Autoriaus nuotr.

bf-goodrich padangos

Naujienos iš interneto