Praėjusiais metais pirkėjų krepšeliuose septynios iš dešimties prekių buvo lietuviškos, rodo prekybos tinklo „Maxima“ duomenys. Populiariausi vietiniai produktai yra batonas, pienas, švieži viščiukai, bulvės, obuoliai. O esminės priežastys dėl ko pirmenybė teikiama lietuviškai prekei yra šviežumas ir nauda šalies ekonomikai.
Sausio mėnesį atlikta beveik 500 lojalių prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjų apklausa parodė, kad pagrindinės priežastys, dėl ko pirmenybė teikiama vietinio gamintojo prekei, yra šviežumas (59 proc.), nauda šalies ekonomikai (54 proc.) bei natūralumas (53 proc.).
„Lietuviški produktai yra vertinami mūsų šalies gyventojų. Tai rodo ir pirkėjų nuomonės apklausos, ir realūs jų veiksmai – tai, kokios prekės dedamos į krepšelius. Mūsų šalyje pagamintą ar užaugintą produkciją pirkėjai sieja ne tik su šviežumu, tačiau ir kokybe (36 proc. respondentų įvardijo tai kaip geriausiai lietuvišką produkciją apibūdinančią savybę), geriausiu skoniu (30 proc.), priimtiniausia organizmui sudėtimi (25 proc.)“, – teigia bendrovės „Maxima LT“ Pirkimų departamento vadovė Vilma Drulienė.
Pasak jos, „Maxima“ yra lietuviškas prekybos tinklas, todėl siekiama, kad šalies gamintojai asortimente užimtų svarią dalį, pavyzdžiui, šviežio maisto kategorijoje beveik 80 proc. produktų yra lietuviški, o populiariausiųjų prekių šimtuke net 71 prekė yra lietuviška. „Tai ypač svarbu, nes pirkėjai aiškiai suvokia, jog pirkdami vietos gamintojų produkciją jie prisideda prie savo šalies ekonomikos augimo“, – sako V. Drulienė ir pabrėžia, kad dar vienas lietuviškų produktų privalumas yra tas, jog jie sėkmingai konkuruoja su importuojamais produktais savo kaina.
Pirkėjai, paklausti, kokios šalies gamintojų produktai būtų artimiausi lietuviškiesiems pagal savo savybes, teigia, jog geriausia alternatyva būtų Latvijos gamintojai – 77 proc. Antroje vietoje rikiuojasi Lenkijos produkcija (53 proc.), o estų gamintojai tokio didelio vartotojų pasitikėjimo neturi – vos šiek tiek daugiau nei trečdalis lietuvių teigia, kad estiškos prekės galėtų tapti alternatyva vietinėms.
„Matome, kad lietuviai ir latviai – broliškos tautos, pirkėjų demonstruojamas pasitikėjimas Latvijos gamintojams yra išskirtinis, o estai tokių simpatijų nesulaukia“, – vertina „Maxima LT“ pirkimų departamento vadovė. Pasak jos, pagal praėjusių metų populiariausių prekių šimtuką, perkamiausios ir latviškos, ir estiškos prekės buvo varškės sūreliai. Toliau reitinge pagal galimas alternatyvas Lietuvos gamintojams rikiuojasi Vokietija (27 proc.), Rusija (25 proc.), Skandinavijos šalys (20 proc.).
Vasario mėnesį visose „Maxima“ tinklo parduotuvėse startavo „Didžiuojamės lietuviška kokybe“ kampanija. Jos tikslas populiarinti lietuvišką produkciją bei parodyti Lietuvos gamintojų asortimento įvairovę. Visą vasarį atskiroms lietuviškų produktų grupėms bus taikomos specialios nuolaidų akcijos, prekės bus sužymėtos specialiai karuliais.
Apie apklausą
2017 m. sausį internetinės apklausos būdu apklausti 498 „Maxima“ pirkėjai, turintys lojalumo korteles „Ačiū“. Respondentų amžius nuo 16 iki 66+ metų.
Apie „Maxima LT“
Bendrovė „Maxima LT“ šiuo metu Lietuvoje valdo 237 „Maxima“ parduotuves, kuriose dirba beveik 16 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. pirkėjų.
Daugiau informacijos:
Renata DANTĖ, „Maxima LT“ komunikacijos vadovė